Skip to content

Contoh Soalan Latihan Separa Perubatan U29

October 27, 2014

Contoh Soalan Latihan Separa Perubatan U29 – Jawapan Sebenar Buat Calon Separa Perubatan Peringkat Diploma

Bagi calon yang komited ingin LULUS dalam seisi peperiksaan khas & temuduga latihan separa perubatan peringkat diploma U29 yang bakal bermula pada 8 April (untuk calon Sabah) / 15 April (calon Semenanjung Malaysia), disarankan memiliki pakej rujukan latihan separa perubatan ini. Tak kira apa jua bidang latihan separa perubatan yang ditawarkan kepada calon. Ya! Tak kira bidang latihan yang mana pun.
Ini kerana modul-modul di dalam pakej tersebut telah ‘disusun’ dengan informasi penting meliputi kesemua 10 bidang latihan peringkat diploma yang ditawarkan iaitu jururawat, penolong pegawai perubatan, juruteknologi makmal, jururawat pergigian, juruteknologi pergigian, penolong pegawai kesihatan persekitaran, penolong pegawai farmasi, juru X-Ray, jurupulih anggota & jurupulih cara kerja.

Berikut adalah kandungan modul untuk Pakej RM 40.00 :

Modul 1 : Pengenalan Latihan Separa Perubatan
Modul 2 : Prospek Kerjaya Pelatih Separa Perubatan Peringkat Diploma U29
Modul 3 : Format Peperiksaan & Temuduga Latihan Separa Perubatan Peringkat Diploma U29
Modul 4 : Koleksi Contoh Soalan Peperiksaan Ujian Sahsiah & Minat Separa Perubatan U29
Modul 5 : Teknik Menjawab Soalan Peperiksaan Latihan Separa Perubatan

Menurut salah seorang panel penemuduga, terdapat 3 sebab yang mendorong ke arah KEGAGALAN dalam peperiksaan khas & temuduga latihan separa perubatan..

• Menggunakan nasib – Jika lulus, maka lulus. Jika gagal, apa boleh buat.
• Tidak berusaha – Tidak melakukan kajian tentang keperluan peperiksaan.
• Tidak mempunyai ilmu / panduan yang betul – Majoriti yang gagal dalam peperiksaan ini tidak mempunyai panduan yang betul, bagi menjawab kehendak soalan.

Saingan untuk merebut tempat sebagai pelatih separa perubatan AMATLAH SENGIT. Anda boleh rujuk statistik berkaitan pengambilan pelatih latihan separa perubatan 2011 yang diperolehi dari SPA :
Pada 2011, sejumlah 708,236 permohonan untuk mengikuti latihan separa perubatan peringkat sijil & diploma. Namun hanya 9,693 calon sahaja yang berjaya mendapat tawaran mengikuti latihan.
Berdasarkan statistik 2011 ini juga, sejumlah 512,436 permohonan untuk latihan separa perubatan peringkat diploma & jumlah calon yang ditemuduga adalah 17,436. Calon yang berjaya melepasi saringan terakhir untuk ditawarkan tempat untuk latihan separa perubatan peringkat diploma berjumlah 6,759. Lebih 10,000 calon GAGAL dalam seisi temuduga bagi latihan separa perubatan peringkat diploma pada tahun 2011!

Oleh itu, anda perlu benar-benar bersedia agar anda mampu bersaing & menjadi CALON PILIHAN panel penemuduga berbanding calon-calon lain bagi merebut kekosongan yang terdapat untuk program Latihan Separa Perubatan.

KLIK Sini Untuk Miliki Pakej Rujukan Latihan Separa Perubatan U29 SEKARANG!
Dan mulakan persediaan efektif HARI INI untuk tampil dengan prestasi terbaik semasa seisi exam & temuduga separa perubatan.

From → Uncategorized

Comments are closed.